onsdag 8. februar 2012

Utfordring igjen :)

Må vente til i morgen med å blogge den fineste røde blomsten, så da blogges det om litt andre ting så lenge. Utfordring hos Svenngården ett motiv fra flere vinkler. Jeg er nok litt uerfaren som interiørblogger forsatt, så kvaliteten blir deretter, men bær gjerne over med meg ;)
Bildene er tatt i sofadelen av stua.


Til opplysning sittes det ikke mye i denne sofaen, da måtte nok mye av putene vandret. På den annen side vil vi heller aldri klare å slite ut sofaen og det er skikkelig ille når men gjerne kunne tenke seg en annen som ikke er så fryktelig praktisk.


Tatt mot vest fra det ene sofaen, mot vindu og et røykebord i mørkbeiset treverk og kobberplate, som mannen har arvet og som jeg er noe usikker på om jeg liker. Nå er det brune glassflasker fra loppis, lys og kongler som står der, men bordpryden byttes stadig. Lampa har vært skrekkelig blomstrete, men det var før runden med heftgrunn og veggmaling.


Tatt mot øst ser man den andre sofaen og spisestuen. Også her ei stygg varmepumpe som gjør at vi bare kan ha 6 stoler rundt bordet når pumpa er i bruk. Varmepumpe er herved erklært for veldig stygg, men utrolig praktisk.


                                               Hilsen Tua

7 kommentarer:

  1. Kobber er på vei inn igjen, så om du ikke liker det helt akkurat nå, så kanskje du gjør det til høsten eller noe..? Men jeg er enig, jeg er ikke kommet helt dit "igjen" :)

    Kjekt at du blir med på utfordringen!

    Klem
    -Amalie

    SvarSlett
    Svar
    1. He-he, usikker. Resten av kobberet fra hundre år siden ligger i garasjen tror jeg. Lurer på om det blir der ei god stund til :)

      Slett
  2. Så lekre lamper du hadde over spisebordet ditt. jeg har vært på utkikk etter en lampe til salongbordet, men har ikke funnet noe jeg vil ha ennå. Hmmm kunne godt tenke meg en av disse.
    Hvor har du kjøpt de?
    Lykke til i konkurransen - ser jeg må ta med en spade til våren, og ta en liten visitt i hagen til min far :-)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Lampene er kjøpt på Bohus, men de finnes i mange versjoner i flere møbelbutikker. Søk etter skjellampe. De jeg har ble kjøpt før jul, nå er de på salg så de koster ikke mye heller.
      Lykke til i konkurranse du også, og på lampejakt :)

      Slett
  3. Flott stue du har, lun og koselig. Skitt au med varmepumpen, den er jo kjekk å ha.
    Tusen takk for hyggelig kommentar, og ja jeg skal legge ut bilde når vottene er ferdig. Men det er kun fri fantasi.... nå har jeg bare en halv vott igjen og tomlene:)
    ha en flott onsdag.
    Klæm fra anka

    SvarSlett
  4. Mange spennende vinkler! Dette var virkelig en gøy utfordring!

    SvarSlett
  5. Hei på deg!!

    Fine bilder og koselig sofakrok!!!

    Legger meg som følger, jeg!!

    God helg til deg!!
    Klem

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)