lørdag 9. juni 2012

Allting går så fort

Sommeren er her og hagen eksploderer i blomster hvert øyeblikk. Det går for fort, jeg rekker ikke få med med alle detaljene av alt som skjer nå. Hagen ser sånn ut i dag iallefall.


Nyinnkjøpt peon sweet sixteen, nydelig, men ikke helt som etiketten, der er den avbildet som tettfylt, nesten hvit.


Storkonvall sammen med pinseliljer på hell, bak troner en rosa valurt. Valurten ikke så ivrig som den blå versjonen heldigvis.


Du verden, du verden, flere frynsetulipaner. De passet sammen med vårvortemelken  og geumen i elleville farver.


Forglemmegei plantet jeg i fjor, litt skeptisk siden disse selvsår over evne, men de er så utrolig søte, skulle gjerne harr hvit og rosa også, men frøene spiret ikke. Ja, ja, bedre lykke neste gang.



Rabarbra pai med et eple på toppen. Får lørdagsbesøk av ei god venninne, det blir kaffe, pai, hagevandring og skravling. Gleder meg :)
Og paien? Lett.
200 g  margarin, 200 g farin, 200 g hvetemel, knaes sammen, smuldres over rabarbra, epler, bær ja hva du enn har. Strø på sukker og kanel, stek på 160 grader i 40 minutt MMmmmmm, smaker godt. Serveres med krem, is eller vaniljekesam. Husk å regulere strøsukkermengden etter sødmen i frukt og bær som er brukt, rabarbraen er skikkelig sur og krever mye sukker i forhold til f eks. epler.


                                  Hilsen Tua

                             

9 kommentarer:

  1. Det skjer fort her og, så fort at jeg ikke rekker å blogge. Frøene jeg fikk av deg spirer som bare det, så nå er det bare å glede seg til masse blomster=) Tusen takk igjen=) Den paien høres supergod ut. Tror sannelig jeg må prøve den en dag. Fin lørdag til deg. Vibeke

    SvarSlett
  2. Den rosa øverst er nydelig ,jeg har også stusset litt på enkelte nye planter for de er slett ikke like som etiketten.
    Det er mye fine farger og blomster i hagen din, og det er godt vi har kamera så vi får noe å se på til vinteren.

    Ha en fin lørdag , klem fra Marit.

    SvarSlett
  3. Nydelig peon du har kjøpt selv om den ikke var som forventet. Tak for oppskrift, den må prøves en dag.
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Gode billeder.
    Hvor er dine frynsetulipaner smukke.
    Tak for opskriften på rabarbertærten.
    Ha´ en god lørdag aften.

    SvarSlett
  5. På sommeren så skulle vi vært innstilt slik at vi ikke trengte sove, for da kunne vi være ute i hagen og bare nyte! Jeg går og venter på Akeleiene for nå er alle snart på bristepunktet!

    Paien så jo helt fantastisk god ut! Nyt dagene! Klem

    SvarSlett
  6. Får inntrykk av at det er mange søte, fine, vakre som sprer seg litt for ivrig. Den forglemmegei'en din ser jo så søt ut. Kos deg videre med alt som eksploderer i hagen :)

    SvarSlett
  7. Nydelig peon!
    Jeg har mye rabarbra, kanskje det blir pai i uken.
    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  8. Selv om det er kjølig så skjer det mye i hagen. Ser det gror godt både i blomster- og grønnsaksbed hos deg! Fortsatt ikke allverden med bed hos meg - og det haster med å få de siste egenproduserte plantene ut i bed. En helg bare "raser" av sted med all verdens gjøremål.
    Skal jammen prøve paioppskriften, nå er rabarbra på sitt beste!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)