tirsdag 5. juni 2012

Litt på vent.

Morgentur i hagen før jobb, trening og alt det andre man må gjøre i hverdagen. Hagen er litt på vent nå, mye grønt, men ikke så mye i blomst enda, den som venter på noe godt :))


En liten søt rosa jordbærplante, har ikke sett jordbær på den noen gang, så jeg vil mene dette er rosa fakejordbær.


Labradorfiol, mørk i bladverket med nydelig intensblå blomster. Farven på bildet yter den ikke rettferdighet. Ellers vokser denne litt glissent, den selvsår seg, men så liten og søt den er gjør ikke det noenting.


Valmuer på vent. Dette er den fylte, oransje versjonen som sprer seg med lynets hastighet. Har luket den siden jeg flyttet til denne hagen. Den er bortvist fra alle bed, men denne klyngen vokser i grusen på gårdsplassen, der får den stå om den klarer å oppføre seg. Hvis ikke er det rett ut.


Gillenia Trifoliata, gleder meg til denne blomstrer, den har de sarte, svevende og vevende små stjerneformete hvite blomster som danner en blomstersky.


Jeg leita etter ugress stikka mi i hele går, nå fant jeg den. Under tulipanene i komposten ;) At det går an, slik rotehue.

                                       Hagehilsen fra Tua

6 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg veldig til at valmuene skal blomstre! Det er en plante som jeg får mer og mer sans for!

    Mye fint i hagen din nå, og mer kommer etter hvert. Her er det bare å nyte!

    Klem

    SvarSlett
  2. Hahaha:) Så godt at du fant ugess jernet;) Slik er det med meg hele tiden, jeg går og leter etter spaden eller sekatøren hver gang jeg går ut:/ Den fiolen var søt:) Ble nysgjerrig på denne stauden som du viser, Gillenia Trifoliata, den skal jeg google:) Uff de oransje prøver jeg også å bli kvitt, de passer ikke helt mot den røde husveggen våres, men de kommer på nytt vær eneste sommer. Hadde jeg hatt større hage, så skulle jeg hatt plass til et flammebed, slik som Claus Dalby har:) Ønsker deg en kjempefin dag Tua. Klem Ellen.

    SvarSlett
  3. Sukk ... jeg finner alltid merkepinner i komposten. Kjipern for nå vet jeg ikke hva jeg har hvor lenger...

    SvarSlett
  4. Det er jo noen fargeklatter i hagen din også , men vi må ha litt varme før det tar litt av.
    Den rosa jordbærblomsten er veldig søt da synes jeg.

    Ha en fin dag , Marit.

    SvarSlett
  5. Kjenner igjen det med å legge vekk hageredskapen, ja. Jeg har dessverre mista rosesaksa mi på den måten... Pen rød jordbærplante!

    SvarSlett
  6. Den lille fiolen er kjempesøt. Jeg tror de fine rosa jordbærene er pyntejordbær, har dem jeg også og det er lite bær, men fin bunndekker bare man styrer den litt, for den sprer seg villig. Jeg har endelig skjønt hvorfor hageredskap har så stygge farger, det er for at vi skal finne dem igjen i komposten og alle mulig andre rare steder.
    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)