torsdag 9. august 2012

Rosa på ball.

Noen av hagens rosa blomster. Hele hageprosjektet startet for noen år siden, da i en rosa, hvit, blå stil, etterhvert har jeg skeiet ut mer og mer med andre farver, men som sagt her kjem det rosa.


Dianthus deltoides "Splendens" tror jeg denne heter. Når det er sagt er denne en skikkelig rakker som selvsår alt den bare kan, men den er veldig søt og lett å luke bort om det blir for mye.


Ryllik Cerise Queen, blomstrer lenge, og er kjempefin å plukke inn. Aberet er (ja et aber må det være), den lukter vondt.


Filipendula palmanata Nana, her i vakker blomstring, men det er bladverket som gjør denne planten så fremragende vakker.


Bustebartepin eller studentnellik, toårig, ganske fin, litt uryddig plante. Selvsår noe.


Revebjelle, I say no more.


Kommer selvfølgelig drassende med den geranium Patricia igjen, skal snart slutte med det nå ;)


Selvsåere i skjønn forening, kattosten selvsår mye, den lille ved siden av som ikke har fått riktig farge på bildene er en krypsåpeurt. Selvsår noe, men de blomstene er så nydelige. Små og babyrosa, minner og blomstene på en rosa forglemmegei i en litt større størrelse.


                                       Ha en nydelig kveld, og helst rosa, hilsen Tua.

11 kommentarer:

  1. Beautiful flowers, beautiful colours. I am greeting

    SvarSlett
  2. Akkurat den Patricia kan jeg like :-) Mye fint rosa hos deg. Ja, ryllik orker jeg ikke til tross for fargen, for jeg tåler ikke lukta av de. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Flott blomstring og fin farge. Kjenner den med at en skal holde seg til ein fargeskala, så vert det utvida til det meste :))Same skjer her :D
    Nydelig kveld til deg og.

    SvarSlett
  4. Vakker blomstring hos deg! Jeg kommer over helga en tur. Måtte bare ta meg selv en time out i dag!

    Kos deg i hagen og nyt sola som endelig kommer!

    Klem

    SvarSlett
  5. Herlig rosa blanding! Ønskelisten blir stadig lengre for hva jeg har lyst på i skogshagen.

    SvarSlett
  6. Jeg fant meg en ryllik også her en dag - lys, dus rosa, helt nydelig. Håper den blir fin i rosebedet :-)

    SvarSlett
  7. Her var det mye flott blomstring i rosa! Studenternellikene er veldig fine og blomsterrike.

    SvarSlett
  8. Masse flotte rosa blomster hos deg! Takk for hilsen hos meg! Jeg har heller ikke sett på pottepoteten min. Svømmeføtter har nok min fått og :-). Den blomstrer ikke ennå. Det hadde vært fint med en rosa kveldshimmel nå! Filipendula palmanata Nana er vakker!

    SvarSlett
  9. Så fint!! Den geraniumen kan du komme drassende på når du vil for den er bare lekker!! Jeg skulle egentlig ikke ga en veldig rosa hage, men nå etter sommeren står det plutselig en masse rosa revebjeller, to rosa buskroser og masse ryllik i hagen - og jeg elsker det! Synes hagen din er lekker! Ha en fin dag og riktig god helg!

    SvarSlett
  10. visitez cette page Dolabuy Chrome-Hearts naviguez vers ce site Web Dolabuy Hermes plus de conseils ici Dolabuy Fendi

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)