onsdag 26. september 2012

Drypp, drypp, det regner på tak...

og i hagen.

Mjødurt som fortsatt holder stand.


Geranium Rozanne, det gulstripete bladet er gullmynte.

Alpestikle

Jordbærplanter som ikke danner bær, men sprer seg like villig som vanlig jordbær.

Den siste revebjella for i år.

Makedoniarødknappen blomstrer fortsatt.

Therese Bugnet

Kattost

Hestemynte

Nå har det regnet i to dager, så hagen er rimelig våt. Hmmm høstløken venter fortsatt på å komme i jorda.




                                                 -Tua

13 kommentarer:

  1. Ja nu går det inte att undgå att det är HÖST, trots att du har så mycket som blommar! Så fin färg på Hestemynten!!

    Nu måste jag erkänna, jag har glömt bort vilken vallmo jag ville ha. Jag har gått igenom din blogg bakåt ända till mitten av juni, men jag kan inte hitta den!!! Vilken dag visade du den vallmon?
    Men, vad hittade jag, Scabiosa 'Butterfly Blue'!!!! Den som jag så gärna vill ha frö av!!! (se gårdagens inlägg). Du har möjligtvis inte ...

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har som fortsatt blomstrer! Hestemynte er noe jeg skal så til neste år. De finnes i så mange fine farger har jeg nylig opdaget :-) Ha en fin efta/kveld!

    SvarSlett
  3. Vad fint det blommar hos dig. Härligt:). Lika blött är det hos mig, regn och åter regn. I dag har det varit uppehåll ända tills jag kom hem från jobbet förut och skulle klippa gräset. Tji fick jag!
    Ha en skön kväll.
    Kram Maria

    SvarSlett
  4. Tua, du är en ängel!!! Jag vill väldigt gärna ha fröer från både vit och blå scabiosa. Jag väntar gärna till dess de blå är mogna. Dessa fröerna som jag har sökt över hela webben.
    Jag har redan flera lila vallmo, och även rosa, men vita och "svarta" vill jag gärna ha!! Vad härligt!!
    Har du någon mail jag kan skicka min adress till? (Tycker det är onödigt att lägga ut den i en kommentar som alla kan läsa).
    Fortsatt trevlig dag, hoppas regnet har slutat.
    /Ruben

    SvarSlett
  5. Flotte blomster i regnværet! Her er det opplett i dag, så jeg skal straks ut igjen. Må bare nyte en liten pause med kaffe og hageblogger.

    SvarSlett
  6. Du har jo mange fine blomster å glede deg over enda=) Håper det snart slutter å regne hos deg. Kanskje finværet mitt tar seg en tur? Ser nemlig at vi skal få regn her også fremover nå... Ha en fin, fin kveld=) Vibeke

    SvarSlett
  7. Hei på deg!

    Ja, det er vått og høstlig i hagen. Nå har jeg gjort meg ferdig, så nå får hage være hage. Helt til våren, da starter galskapen igjen.
    Mye fint som fortsatt blomstrer hos deg!

    Ønsker deg en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  8. Ja vått i vått sier jeg:)..men det ble faktisk litt opphold hos meg idag:)
    Fine blomster som holder ut i regnet:)
    Ønsker deg en fin kveld:))

    SvarSlett
  9. Godt at det ikke regner gjennom taket :-)Mjødurten vil jo ha mye vann, så kanskje regnet har noen positive sider. Vi får håpe på bedre vær til helgen. Her gjenstår det ganske mye hagearbeid.

    SvarSlett
  10. ja det så regnvått ut :)Vi har hatt en soldag og jeg har heldigvis fått alle løkene fra turen i bakken, eller rettere sagt i bed :) Men fra i morgen tror jeg vi er tilbake til normalen. Vått!

    SvarSlett
  11. Den hestemynten var nydelig! Montro jeg trenger den! ;)

    SvarSlett
  12. Vått hos deg og sol hos meg :) Litt narring!!!
    Det vert vel ei råd med løken etterkvart.

    SvarSlett
  13. Fine bilder du klarte å¨ta i regnet, fargene kom godt frem. Pyntejordbæra er utrolig fin, har den selv, den blomstrer virkelig lenge, og av og til kommer det noen jordbær til glede for små munner:-)Her er det også kjempevått, håper det gir seg for jeg har flere ting jeg skulle ha plantet enda.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Takk til de som tok seg tid :)